نحوه انتخاب پاوربانک مناسب برای سفر

کمتر از یک دهه پیش که کتابهای راهنمای فیزیکی بسیار مورد توجه قرار گرفته بود ، بسیاری از مسافران حتی نام پاوربانک (شارژرهای قابل حمل باتری) را نشنیده بودند
نحوه انتخاب پاوربانک مناسب برای سفر

 چه برسد به اینکه با یکی از آنها سفر کنند. این به این دلیل است که پاور بانک ها به تازگی به وجود آمده اند و تا چند سال پیش به یک پدیده گسترده تبدیل نشده بودند. اما در دنیای امروز ، کتابهای راهنمای الکترونیکی جایگزین کتابهای راهنمای فیزیکی شده اند و بسیاری از مسافران این راهنماهای مسافرتی دیجیتالی را در تلفن های هوشمند و تبلت های خود دارند. این رویکردی است که بسیار منطقی است-کتاب های الکترونیکی بی وزن هستند و مهم نیست که چه تعداد از آنها را روی دستگاه خود بارگذاری کنید ، به هیچ عنوان سنگین نمی شود!!

 مفید بودن دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند و رایانه لوحی برای سفر بسیار فراتر از توانایی آنها در حمل و نمایش کتابهای راهنمای دیجیتال برای استفاده آسان در سفر است.

مسافران همچنین از تلفن های هوشمند خود برای موارد زیر استفاده می کنند:

در مسیربین  شهرها و درون شهرها حرکت می یکنند و هتل ها ، مراکز حمل و نقل ، رستوران ها ، مکان های دیدنی ، جاذبه ها ، دستگاه های خودپرداز ، پمپ بنزین و سایر امکانات محلی را از طریق برنامه های ناوبری مختلف پیدا میکنند.

مکان ایستگاههای اتوبوس و قطارها را دنبال میکنند و آنها را به راحتی پیدا میکنند. 

با راهنماهای دیجیتال از گم شدن در کوه و یا هنگام قدم زدن در مناطق دور افتاده جلوگیری میشود.

میتوان در شرایط بد با اورژانس تماس گرفت.

میتوان با آن رزرو هتل ، قطار ، اتوبوس و تور انجام داد.

میتوان با آن سفارش تاکسی داد.

به راحتی میتوان با آن پولتان را چنج کنید.

میتوانند با آن عکس و فیلم بگیرند و لحظات خود را در سفر ثبت کنند.

میتوانند ضبط صوتی از سخنرانی های راهنمای تور در جاذبه ها انجام بدهند.

موجودی حساب بانکی را بررسی میکنند.

ثبت هزینه های سفر

ارتباط با دوستان و خانواده

به روز رسانی سفر را در رسانه های اجتماعی به اشتراک میگذارند.

علاوه بر این ، پذیرش روزافزون کارت های سوار شدن به هواپیما در فرودگاه ها ، که از طریق صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه ارائه می شود ، به این معنی است که برخی از ما بیش از هر زمان دیگر در هنگام پرواز به دستگاه های تلفن همراه خود اعتماد می کنیم. 

و اگر تا به حال بلیط الکترونیکی برای اتوبوس یا قطار خریداری کرده اید ، تلفن هوشمند شما به شما امکان می دهد به بازرس بلیط نشان دهید که در واقع یک بلیط معتبر برای سفر دارید! به طور خلاصه ، مسافر امروزی برای عملکرد مناسب در جاده به تلفن هوشمند خود وابسته شده است و برای کار همیشه به آن نیاز دارد. 

اما یک مشکل عمده در اینجا وجود دارد، این است که اکثر گوشی های هوشمند دارای عمر باتری کمی هستند. (حتی اگر آنها را در تمام طول روز در حالت هواپیما در جیب خود دست نخورده بگذارید).

گوشی ها باریک تر ، قدرتمندتر و چند استعداد تر می شوند ، اما به نظر می رسد همه این پیشرفت ها به قیمت عمر باتری تمام می شود.

و باتری های تلفن های هوشمند درست در همان لحظه ای که شما به عنوان مسافر به آنها نیاز دارید تمام میشوند، مانند زمانی که برای اولین بار در پایان یک سفر طولانی با قطار یا اتوبوس وارد شهر جدیدی می شوید و هیچ سرنخی برای یافتن هتل ندارید. حتی هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید دستگاه خود را در فرودگاه یا در طول پرواز شارژ نگه دارید. برخی از فرودگاه ها حتی ایستگاه های شارژ ارائه نمی دهند و بسیاری از هواپیماها هیچ امکاناتی برای شارژ کردن گوشی مسافران در هواپیما را نمیدهند.

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه  قطعی برق چند ساعت یا حتی روزها به طور مداوم به طول می انجامد، حتی در برخی از شهرهای بزرگ، امری عادی است و هنگامی که برق قطع میشود ، شاید دقیقا لحظه ای است که باتری گوشی شما خالی شده است.

و وقتی در حال پیاده روی هستید یا در مناطق دور افتاده ای که روستاها دارای برق نامعتبر هستند یا اصلا برق ندارند چطور؟ چگونه می توانید مطمئن شوید که بدون دسترسی به برنامه های ناوبری تلفن خود گم نمی شوید؟

همیشه می توانید یک نقشه کاغذی بخرید ، اما نقشه های خوب می توانند گران باشند ، پیدا کردن آنها دشوار است و اگر خیس شوند بی فایده هستند. این امکان وجود دارد که تلفن هوشمند خود را شارژ نگه دارید ، هنگام سفر در مناطق دور افتاده یا خارج از شبکه یک مزیت بزرگ است ، زیرا حتی اگر به اینترنت دسترسی ندارید ، میتوانید نقشه های بارگیری شده ، کتابهای راهنمای الکترونیکی و فایلهای PDF را در تلفن خود در حالت آفلاین مشاهده کنید. به علاوه، اگر تا به حال اورژانس داشته اید، حداقل می توانید تماس اضطراری برقرار کنید. 

خوب ، بحث در مورد مشکلات کافی است. راه حل این مشکلات چیست؟

راه حل این است که یک ابزار شارژ قابل حمل داشته باشید که به عنوان پاور بانک شناخته می شود. در این راهنما شما باید همه چیز را که باید در مورد پاور بانک ها بدانید و همه مواردی که هنگام تصمیم گیری در مورد مدل خریداری شده برای سفر خود باید در نظر بگیرید را بیاموزید.




بنابراین پاور بانک دقیقاً چیست؟ 

پاور بانک که به شارژر قابل حمل یا باتری خارجی نیز معروف است ، یک دستگاه جمع و جور و قابل حمل است که انرژی الکتریکی را ذخیره می کند و به شما امکان می دهد هر زمان که به منبع تغذیه استاندارد مانند  پریز برق دیوار دسترسی ندارید ، دستگاه های مختلف را در حال حرکت شارژ کنید. پاوربانک ها معمولاً چندین ساعت برای شارژ کامل نیاز دارند ، اما پس از شارژ کامل ، این ذخیره انرژی را برای هر زمان که برای شارژ کردن یکی از دستگاه هایی که شارژ خود که شارژ خود را از دست داده است، ذخیره می کنند.

پاوربانک ها به شکلی که امروزه می شناسیم تنها کمتر از یک دهه از عمر آنها می گذرد. این ابزار بین 2001 تا 2009 در حال توسعه بود ، اما اولین بار تا سال 2011 ، در نمایشگاه بین المللی الکترونیکی لاس وگاس ظاهر شد.

سفر با یک پاوربانک مناسب به معنای پایان آن روزهای سیاه است که باتری تلفن شما در نامناسب ترین لحظه قابل تصور از بین می رود. این همچنین به معنای آرامش خاطر است و دیگر نیازی نیست نگران دستگاه خود باشید.

ما پاور بانک خود را یک همراه ضروری برای سفر می دانیم و هرگز بدون آن سفر نمی کنیم.

عواملی که هنگام خرید پاور بانک برای سفر باید در نظر بگیرید

قبل از اینکه لیست پاور بانک های پیشنهادی خود را به شما نشان دهیم ، می خواهیم ابتدا مهمترین عواملی را که باید در نظر بگیرید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پاوربانک را برای سفر خریداری کنید ، در نظر بگیرید.

دانستن این اطلاعات به شما این امکان را می دهد که تصمیم خود را در مورد اینکه چه پاور بانکی بخریم بدون تحت تاثیر قرار گرفتن از دیگران بگیرید. 

ظرفیت


شاید ظرفیت مهمترین فاکتوری باشد که هنگام خرید پاوربانک باید به آن توجه کرد.

پاور بانک ها از نظر ظرفیت ذخیره انرژی بسیار متفاوت هستند ، که این امر تعداد دفعاتی را تعیین می کند که پاور بانک قادر به شارژ کامل یک دستگاه خاص است.

داشتن یک پاوربانک با ظرفیت زیاد هنگام سفر بسیار مهم است ، زیرا احتمالاً در مواقعی پیش می آید که نمی توانید برای مدت زمان قابل توجهی به پریز برق دسترسی داشته باشید (مانند سفرهای قطار طولانی + 40 ساعته در هند جایی که پریزهای برق قطار از کار خودداری می کنند).

در سناریوهایی مانند این ، یک شارژر باتری قابل حمل با ظرفیت پایین همیشه جواب نمی دهد  - بهتر است از ظرفیت اضافی استفاده کنید و به آن نیاز نداشته باشید ، تا اینکه به ظرفیت اضافی نیاز داشته باشید  و پاوربانک شما شارژ نداشته باشد.

ظرفیت پاوربانک معمولاً بر حسب میلی آمپر ساعت اندازه گیری می شود که به آن mAh می گویند ، اگرچه این واحد اندازه گیری می تواند بسیار گمراه کننده باشد. (دلیل آن را در زیر بحث می کنیم).

اگر فقط قصد دارید از پاوربانک برای شارژ تلفن هوشمند خود استفاده کنید ، ما به طور کلی خرید پاوربانک با ظرفیت اسمی 10000 میلی آمپر ساعت را توصیه می کنیم ، زیرا این مقدار ظرفیت  اغلب گوشی های هوشمند را 3 تا 4 بار (و اکثر تبلت ها 1-1.5) شارژ می کند. بار).

یک قاعده خوب برای سفر این است که یک پاور بانک با ظرفیت اعلام شده 3-4 برابر باتری دستگاه خود خریداری کنید. بنابراین اگر قصد دارید از آن برای شارژ تبلت یا دستگاه دیگر با باتری بزرگتر استفاده کنید ، به یک پاوربانک با ظرفیت بسیار بیشتر نیاز خواهید داشت.

خوب ، پس فرض کنید باتری تلفن هوشمند شما 2000 میلی آمپر ساعت و پاوربانک شما 10000 میلی آمپر ساعت است. در این صورت ، باید انتظار داشته باشید که تلفن شما پنج بار به طور کامل شارژ شود ، درست است؟

اخطار

بنابراین برای یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی ، ظرفیت واقعی کار ممکن است نزدیک به 7500 میلی آمپر ساعت باشد و بنابراین باتری تلفن هوشمند شما با ظرفیت 2000 میلی آمپر ساعت را بین سه تا چهار بار شارژ می کند.

انرژی درون PCB (برد مدار چاپی) پاوربانک ، کابل شارژ و همچنین داخل مدار شارژ داخلی دستگاه شما از بین می رود.

این هدر رفت ها معمولاً حدود 10 درصد از کل ضررها را تشکیل می دهند ،

با این حال ، هنگامی که یک سازنده می گوید نرخ تبدیل X٪ است ، مراقب باشید ، زیرا این عدد اغلب فقط به کارایی PCB اشاره دارد و نه نرخ تبدیل کلی با در نظر گرفتن تمام تلفات انرژی در سیستم.

اما بیشترین از دست دادن ظرفیت ناشی از فرآیند تبدیل ولتاژ است که در داخل پاوربانک اتفاق می افتد. برای توضیح این امر ، ابتدا باید معنی mAh را درک کنیم. مقدار mAh در واقع اندازه گیری ظرفیت ذخیره انرژی پاوربانک نیست.

معنای آن این است که پاوربانک می تواند جریان 10 هزار میلی آمپر را برای مدت یک ساعت با ولتاژ خاصی که باتری پاوربانک تامین می کند ، تامین کند.اما از آنجا که باتری های پاور بانک 3.7 ولت و USB 5 ولت را تامین می کند ، هنگامی که از باتری برای شارژ دستگاه استفاده می کنید ، در داخل باتری تبدیل ولتاژ انجام می شود.

در ولتاژ جدید (5 ولت) جدید ، پاوربانک دیگر نمی تواند 10000 میلی آمپر جریان را برای یک ساعت تامین کند ، بنابراین مقدار میلی آمپر ساعت باتری کاهش می یابد.

بنابراین اگر بخواهیم تعیین کنیم که یک پاور بانک چند بار دستگاه ما را شارژ می کند ، ما واقعاً فقط به دانستن مقدار mAh پاوربانک در 5V علاقه داریم ، نه مقدار اسمی mAh ، که فقط برای 3.7V معتبر است.

روش صحیح و جهانی برای اندازه گیری ظرفیت ذخیره سازی الکتریکی با mAh نیست بلکه با وات ساعت یا Wh است ، واحدی که نشان می دهد یک باتری می تواند چه مقدار برق را برای یک ساعت تامین کند.

برای محاسبه ظرفیت ذخیره انرژی واقعی یک پاور بانک ، ما باید نه تنها مقدار mAh ، بلکه ولتاژی را که می توان در آن تامین شود ، در نظر بگیریم.

فرمول این است:

وات ساعت = mAh x ولتاژ/1000

چند عامل دیگر وجود دارد که می تواند بر ظرفیت پاوربانک شما تاثیر بگذارد.

یک پاور بانک که دستگاه ها را با نرخ های سریعتر شارژ می کند ، همچنین می تواند ضررهای تبدیل بالاتری را متحمل شود ، اگرچه این یک معامله است که احتمالاً مایل به شارژ سریعتر دستگاه خود هستید.

خروج پاوربانک در محیط های بسیار سرد یا گرم نیز می تواند باعث از دست رفتن انرژی ذخیره شده یا حتی آسیب دائمی به باتری شود.

همچنین در صورت غفلت از استفاده از پاوربانک به دلیل پدیده ای که به آن خود تخلیه گفته می شود ، انرژی ذخیره شده به مرور زمان از بین می رود.

بنابراین اگر چند هفته یا چند ماه از پاوربانک خود استفاده نکرده اید ، باید مدتی آن را به شارژر وصل کنید ، حتی اگر در صورت قطع استفاده از آن کاملا شارژ شده باشد.

وزن

مسافران پیاده به ویژه باید وزن یک پاور بانک را در نظر بگیرند ، زیرا محدودیت های وزنی نسبتاً زیادی برای چمدان های دستی اعمال می شود که باید در بسیاری از خطوط هوایی حمل شوند و بسیاری از شارژرها برای جیب مناسب نیستند.

یک پاور بانک ممکن است به تنهایی وزن چندانی نداشته باشد اما ممکن است با وزن بقیه وسایل زیاد شود.

و در صورت تلاش برای دویدن ، به طور آزاردهنده ای داخل جیب شما ست.

به نظر ما بسته های باتری قابل حمل با افزایش ظرفیت سنگین تر می شوند و به نظر ما شارژرهای 20000 میلی آمپر ساعتی + برای سفر بسیار سخت می شوند.

ما احساس می کنیم که پاوربانک های 10000 میلی آمپر ساعتی بهترین تعادل بین ظرفیت شارژ و وزن را برقرار می کنند. وزن مناسب برای یک پاور بانک با این ظرفیت در هر نقطه از منطقه 150 - 250 گرم خواهد بود.

اندازه

یک پاوربانک جمع و جورتر به راحتی در جیب ها ، کیف ها و محفظه های کوله پشتی قرار می گیرد و فضای بیشتری در این مکان ها برای سایر موارد مهم باقی می گذارد.

یک پاوربانک جمع و جور نیز می تواند راحت تر در جیب شلوار شما جا بگیرد و استفاده از تلفن را در حالت عادی هنگام حرکت هنگام شارژ از باتری در جیب (با کابل بین آنها) راحت کنید 

قاعده کلی در اینجا این است که کوچکتر بهتر است ، به شرطی که ظرفیت برای نیازهای شخصی شما کافی باشد. و اگر هنگام مسافرت از وسایل با وزن زیاد استفاده می کنید ، پاوربانک با ظرفیت بالا برای شما ضروری نیست.

طرح

 طراحی پاور بانک که تصمیم دارید با آن کار کنید تا حد زیادی تحت تاثیر ترجیحات شخصی است ، اما طراحی می تواند پیامدهای عملی مهمی نیز داشته باشد و می تواند بر کاربر پسند بودن محصول تأثیر بگذارد. پاوربانک ها از نظر شکل متفاوت هستند ، اگرچه بیشتر آنها کم و بیش مستطیل شکل هستند و ضخامت آنها متفاوت است. به ندرت با پاور بانک هایی روبرو می شوید که دارای شکل های استوانه ای ، بیضی شکل (مقطع) ، مکعبی هستند. ما حتی یک پاور بانک را دیده ایم که شبیه فلفل قرمز تند است.

یک طراحی نسبتاً شیک باعث می شود که یک پاوربانک را در یک جیب یا کوله پشتی محکم قرار دهید ، اگرچه می بینیم که مدل های ضخیم تر هنوز در جیب های شلوار جادار ما مناسب هستند.

لبه های گرد نه تنها زیبا به نظر می رسند بلکه باعث می شوند پاوربانک به راحتی در دست گرفته شود و اغلب هنگام شارژ شدن تلفن پاوربانک و تلفن را در دست خود نگه می دارید و به راحتی از آن استفاده کنید.

محل درگاه های شارژ را نیز در نظر بگیرید. اگر پورت های ورودی و خروجی بسیار نزدیک به هم قرار گیرند ، اتصال کابل به هر دو پورت به طور همزمان دشوار است.

این ممکن است استفاده از شارژ عبوری (شارژ عبوری یعنی همزمان که پاور بانک شارژ میشود بتوان برای شارژ گوشی هم از آن استفاده کرد) را مشکل سازد ، حتی اگر پاوربانک از آن پشتیبانی کند.

زیبایی شناسی احتمالاً برای بیشتر ما مهمتر از آن است که بخواهیم اعتراف کنیم. رنگ و ظاهر کلی را انتخاب کنید که به نظر زیبایی شما خوشایند باشد ، به طوری که بعد از تصمیم خود پشیمان نشوید. همچنین ، محصول را به طور کامل بررسی کنید ؛ یک ظاهر نامناسب ممکن است که شما را آزار دهد حتی اگر دارای یک لوگو یا نام تجاری بزرگ باشد. 

سطوح براق و صیقلی نسبت به سطوح مات در برابر خط و خش و نشان دادن اثر انگشت آسیب پذیرتر هستند. همچنین به یاد داشته باشید که یک پاوربانک با رنگ تیره تر مانند مشکی در پنهان کردن خط خش ، اثر انگشت و آسیب به پوسته بهتر کار می کند.

تعداد و نوع پورت ها

تعداد و نوع پورت های یک پاوربانک عامل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بسیاری از پاوربانک ها دارای یک پورت خروجی هستند و با استفاده از این نوع باتری تنها می توانید یک دستگاه را همزمان شارژ کنند. البته اگر فقط قصد دارید از پاوربانک برای شارژ یک دستگاه استفاده کنید ، خوب است.

سایر پاوربانک ها ، به ویژه مدل های با ظرفیت بالا ، می توانند دارای دو پورت خروجی ، سه پورت ، چهار پورت یا بیشتر باشند.

مزیت داشتن چندین پورت این است که می توانید دو یا چند دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید ، که اگر با چند دستگاه سفر کنید یا در بین دو یا چند دوست مسافرتی یک پاوربانک به اشتراک بگذارید مفید است.

اکثر پاوربانک هایی که دیده ایم از درگاه های USB-A برای خروجی استفاده می کنند و در برخی از مدل ها با فناوری شارژ سریع Qualcomm سازگار هستند.

برای ورودی ، اکثر پاور بانک ها دارای پورت میکرو USB هستند. همچنین در برخی از پاوربانک ها پورت های ورودی نوع USB-C را خواهید یافت.

توان خروجی

توان خروجی یک پاور بانک میزان شارژ دستگاه شما را تعیین می کند.

بدیهی است سرعت شارژ بسیار مهم است ، زیرا مطمئناً نمی خواهید دستگاه خود را به طور دائم به پاوربانک وصل کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. پس بنابراین سرعت شارژ دستگاه بسیار مهم است. 

شارژرهای قابل حمل در حداکثر خروجی جریان الکتریکی خود که معمولاً بر اساس آمپر (A) اندازه گیری می شود ، متفاوت است.

استاندارد فعلی صنعت پاوربانک ها 2A است ، اما برخی از مدل ها حداکثر خروجی 2.4A دارند و می توانند دستگاه شما را حتی سریعتر شارژ کنند ، به شرطی که دستگاه شما آن جریان را بپذیرد.

اگر پاوربانک می تواند جریان بیشتری از نیاز دستگاه شما تامین کند ، این معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند ، زیرا دستگاه شما فقط به همان اندازه که می تواند جریان داشته باشد جریان برق را جذب می کند.

از طرف دیگر ، اگر پاوربانک نتواند جریان مورد نیاز دستگاه شما را تامین کند ، ممکن است شارژ نشود یا فقط بسیار کند شارژ شود.

به همین دلیل است که پاوربانک هایی با خروجی جریان بالا همیشه بر آنهایی که خروجی جریان کم دارند ترجیح داده می شود. از بسته های باتری که فقط 1A یا کمتر را تامین می کنند ، اجتناب کنید ، زیرا شارژ دستگاه شما خیلی طول می کشد.

همچنین بسیاری از پاوربانک ها از Qualcomm Quick Charge پشتیبانی می کنند ، فناوری شارژ یکپارچه با برخی از دستگاه های مجهز به اسنپدراگون که سرعت شارژ را فراتر از محدوده معمول USB و ارتفاع های جدید می برد.

اگر پاوربانک و دستگاه تلفن همراه شما از QCC پشتیبانی می کنند ، می توانید از شارژ سریعتر از حد ممکن با شارژر 2.4 A لذت ببرید.

Qualcomm Quick Charge در حال حاضر دارای پنج استاندارد است (هر سال یک استاندارد جدید را منتشر می کنند) - 1.0 ، 2.0 ، 3.0 ، 4 و 4+ ، که همه آنها امکان شارژ سریعتر از شارژرهای USB استاندارد را فراهم می کند.

در این مقاله می توانید با این استانداردها و تفاوت های آنها بیشتر آشنا شوید.

پاوربانک ها با پورت های خروجی متعدد ، که معمولاً مدلهای بزرگتر با ظرفیت بالا هستند ، معمولاً خروجی کل کلی دارند که از مجموع خروجی های پورت جداگانه کمتر است.

به عنوان مثال ، اگر یک پاور بانک دارای 3 پورت خروجی باشد ، هر پورت ممکن است در هنگام استفاده به تنهایی 2.4 A را تامین کند ، اما وقتی از هر سه پورت به طور همزمان استفاده می شود ، کل خروجی تنها 5.4 A است. 

با این وجود ، می توانید پاوربانک هایی را پیدا کنید که خروجی کامل هر پورت را در حین شارژ چندین دستگاه حفظ کنند ، اما می توانید انتظار داشته باشید که برای آنها هزینه بالاتری بپردازید.

برخی از بسته های باتری با دو پورت دارای خروجی متفاوتی برای هر پورت هستند ، درگاه خروجی پایین تر برای شارژ تلفن های هوشمند و درگاه خروجی بالاتر برای شارژ دستگاه های بزرگتر مانند تبلت طراحی شده است.

ورودی برق

بدیهی است پاور بانک ها باید بتوانند تا حد امکان سریع  شارژ شوند. عموماً آنها را در طول یک شب با پریز دیواری شارژ می کنید تا برای روز بعد آماده شوند.

سرعت شارژ مجدد پاور بانک بستگی به ظرفیت آن و همچنین حداکثر جریان ورودی دارد.

پاوربانک های با ظرفیت بالا به دلیل ظرفیت زیاد ، مدت زمان بیشتری برای شارژ شدن نسبت به شارژرهای کم ظرفیت نیاز دارند ، اما بسیاری از آنها ورودی جریان بیشتری را نیز می پذیرند ، که روند شارژ را سرعت می بخشد.

حداکثر ورودی جریان اکثر شارژرهای قابل حمل معمولاً بین 1A تا 2.4 A خواهد بود.

هرچه حداکثر ورودی حداکثر باشد ، سریعتر می توان دستگاه را دوباره شارژ کرد ، اما شارژر دیواری و کابل شارژ شما نیز باید حداکثر ورودی را پشتیبانی کند.

بسیاری از آداپتورهای دیواری AC فقط 1A را پشتیبانی می کنند ، بنابراین اگر پاوربانک ورودی بالاتری را قبول می کند ، به دنبال پاوربانکی باشید که بتواند از جریان  2A یا 2.4A را پشتیبانی کند.

اکثر پاوربانک ها در عرض چند ساعت به طور کامل شارژ می شوند ، در حالی که سایر پاوربانک ها ، به ویژه مدل های با ظرفیت بالا ، می توانند کل شب برای شارژ شدن زمان می برند.

ویژگی های ایمنی

عموماً اعتقاد بر این است که باتری های لیتیوم-پلیمر از باتری های یون لیتیوم ایمن تر هستند ، به این معنا که احتمال انفجار یا آتش سوزی آنها کمتر است.

یک شاخص کلی کیفیت باتری درجه است ، با درجه A نشان دهنده کیفیت بالا.

پاوربانک های با کیفیت بالاتر دارای مدار محافظ داخلی (PTC) هستند تا از گرم شدن بیش از حد ، اتصال کوتاه ، افزایش ولتاژ ، افزایش جریان و شارژ بیش از حد دستگاه شما پس از شارژ کامل محافظت کنند.

اگرچه این ویژگی ها ممکن است قیمت را افزایش دهند ، اما ممکن است ارزش کمی بیشتر برای آرامش خاطر آنها داشته باشد.

یک پاور بانک خوب همچنین باید دارای تعدادی گواهینامه ایمنی بین المللی باشد ، اما معتبرترین آنها گواهینامه UL است.

پاوربانک هایی که دارای گواهینامه  UL Underwriters Laboratorie هستند معتبر ترند ، زیرا این بدان معناست که آنها در آزمون UL 1642 موفق شده اند ، به این معنی که در معرض آزمایش و حسابرسی دقیق الکتریکی ، مکانیکی ، محیطی و آتش سوزی قرار گرفته است.

چراغ های نشانگر LED

شاید چراغ های نشانگر LED اگر از ویژگی های اساسی پاور بانک نباشند اما بسیار مفید هستند. اکثر مدلهای اخیر دارای 3 یا 4 مورد از آنها در نزدیکی دکمه پاور و پورت های شارژ هستند.

چراغ های نشانگر به شما میگویند چقدر شارژ در پاوربانک باقی مانده است ، خواه از منبع تغذیه در حال شارژ باشد یا خیر ، دستگاه شما و سایر اطلاعات مهم را شارژ می کند یا نه.

نتیجه

با توجه به اینکه تکنولوژی در زندگی امروزه مسافران و در دنیای رو به رشد امروز بیش از هر زمان دیگری ایفای نقش می کند و عمر باتری دستگاه های تلفن همراه بعید است که در آینده ای نزدیک به میزان قابل توجهی بهبود یابد ، پاور بانک ها به یک ابزار ضروری برای مسافران تبدیل شده اند.

 هدف از این راهنما این بود که اطلاعات اولیه را در زمینه پاور بانک ها به شما منتقل کند ، به طوری که از اطلاعات کافی برای تصمیم گیری عاقلانه در خرید برخوردار باشید.

اگر از این مقاله لذت بردید لطفاً آن را با سایر مسافران به اشتراک بگذارید. آیا با پاور بانک سفر می کنید؟ اگر چنین است ، کدام پاور بانک و چرا آن را انتخاب کرده اید؟ هنگام خرید پاور بانک چه عواملی برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ نظرات خود را در زیر برای ما کامنت کنید!

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - منتظر ارائه نظرات ارزشمند شما هستیم.