آموزش آپدیت درایور ویندوز + نکات مهم

همیشه کاربران ویندوز می پرسند بعد از نصب ویندوز چه برنامه ای باید نصب شود؟
آموزش آپدیت درایور ویندوز + نکات مهم

آیا باید درایورهای خود را در ویندوز 10 آپدیت کنم؟

درواقع به صورت کلی همیشه باید درایورهای ویندوز خود را به روز نگه دارید. البته می‌توانید این بروز رسانی ها را نادیده بگیرید. اما به‌روزرسانی‌های جدیدتر معمولاً مسائل امنیتی را کاهش می‌دهند و آنها را با نسخه‌های مختلف ویندوز 10 سازگارتر می‌کنند.
با به روز رسانی درایورها، تجربه بهبود عملکرد در هنگام استفاده از ویندوز خواهید داشت. علاوه بر این، به روز رسانی درایور تا حد زیادی مشکلات و خطاهای قبلی را برطرف کرده و ویژگی های جدیدی را اضافه می کند.

روش اول : نصب خودکار بروزرسانی درایور ها در ویندوز 10 

1. در نوار جستجوی استارت منو کلمه  check for update  را تایپ کرده و سپس اینتر بزنید..

check for update

2. در نوار جستجوی استارت منو کلمه Change device install را تایپ کرده و سپس گزینه Change device install settings انتخاب کنید.

windows download install

3. بر روی گزینه دوم کلیک کرده تا درایورها به صورت دستی نصب شوند و به صفحه بعدی هدایت می شوید که چندین گزینه دیگر به نمایش در می آید. اگر نمی خواهید درایور ویندوز را نصب کنید، گزینه دوم "Never install driver software from Windows Update" را انتخاب کنید.

پیشنهاد: درایور را به صورت دستی از طریق وب سایت سازنده سخت افزار نصب کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای به روز رسانی درایور پیش روی شما، به روز رسانی درایور از طریق سایت اصلی سازنده آن دستگاه است. به عنوان مثال، اگر یک کارت گرافیک NVIDIA نصب کرده اید، می توانید درایور کارت گرافیک خود را از طریق وب سایت رسمی NVIDIA به روز کنید.

پس از به روز رسانی درایورها، دستگاه باید برای استفاده با ویندوز 10 آماده باشد و در صورت عدم موفقیت این روش ها، می توانید ویندوز 10 را به حالت کارخانه بازنشانی کنید.

به روز رسانی درایورهای جدید را در ویندوز بررسی کنید

در تنظیمات ویندوز 10 می توانید به روز رسانی درایورها را بررسی کنید. که آیا درایور ها واقعا نیازمند آپدیت هستند یا خیر،  کلیدهای میانبر Win + I را فشار بدهید و در صفحه بعدی گزینه "Update & Security" را انتخاب کنید.

update and security

پس از انتخاب این گزینه وارد صفحه دیگری شده و باید روی گزینه Optional Updates کلیک کنید. 

view optional update

منوی کشویی Driver Updates را باز کنید و درایورهایی را که می خواهید به روز کنید را در این صفحه انتخاب کنید. با انتخاب گزینه "View Update History" در صفحه Windows Update همانند تصویر می توانید درایورهایی را که از قبل نصب شده اند مشاهده کنید. 

driver update

برنامه های لپ تاپ و برنامه های بازی مانند کارت های گرافیک و ... باید به درستی نصب و پیکربندی شوند. نصب درایور ویندوز اولین گزینه ای است که به ذهن هر شخصی می رسد تا بتواند ارتباط میان نرم افزار و سخت افزار ها را فراهم کنند. نصب و به روز رسانی درایورهای ویندوز و سپس نصب برنامه های کاربردی ویندوز یکی از موضوعاتی است که در این آموزش به آن پرداخته شده است.

در این مقاله از لاد کالا مگ می آموزیم که:

آموزش به روز رسانی درایور ویندوز

یکی از مشکلاتی که افراد پس از نصب ویندوز با آن دست و پنجه نرم می کنند، نصب درایورهای ویندوز است که همه ترجیح می دهند از Device manager انجام دهند. برخی از دیسک های درایور دستگاه که هنگام خرید بر روی بسته وجود دارد این کار را انجام می دهند. دستگاه در هنگام خرید این کار را انجام می دهد، برخی از طریق مجموعه ای از دیسک ها به نام درایور پک سلوشن این کار را انجام می دهند که اصلا راه خوبی نیست و ما  هرگز آن را توصیه نمی کنیم! اما بهترین راه برای نصب درایورهای ویندوز و آپدیت درایورها از طریق اینترنت است زیرا آخرین نسخه آن درایور برای شما نصب خواهد شد و اکثر برنامه ها و بازی هایی که می خواهیم نصب کنیم سازگاری بهتری با آخرین نسخه درایورها دارند . جدا از اینکه هنگامی که از طریق ویندوز درایور را آپدیت میکنید بسیاری از باگ های نسخه های قبلی با نصب آخرین نسخه رفع می شوند! 
بنابراین روش های نصب درایورهای ویندوز به شرح زیر است:
  • نصب درایورها توسط دستگاه ویندوز (device manager)
  • استفاده از وب سایت های مرجع ( وب سایت کمپانی دستگاه)
  • دیسک های همراه سیستم یا دیسک های آماده در بسته ها

1- آپدیت آنلاین درایور با دیوایس منیجر

  • با اتصال کامپیوتر یا لپ تاپ خود به اینترنت (از طریق کابل یا Wi-Fi) درایورهای ویندوز را از طریق خود ویندوز نصب کنید.
  • روی منوی start کلیک راست کرده و در قسمت جستجو عبارت device manager را تایپ کرده و روی آن کلیک کنید.

اگر درایور روی سیستم شما نصب نشده باشد، نمایش داده می شود (دستگاه ناشناس). باید گزینه update driver software را انتخاب کنید. با این کار پس از نصب ویندوز برنامه ها به صورت خودکار نصب می شوند.

سپس بر روی گزینه اول (Update Driver Software) کلیک کنید.
سپس درایور ویندوز شما به طور خودکار از طریق اینترنت برای درایورهایی که نصب نشده اند آپدیت می شود، اما نمیدانید که  آیا آخرین آپدیت نصب شده است یا خیر، می توانید آنها را به همین ترتیب تست کنید.

2- برنامه آپدیت درایور ویندوز را دانلود کنید

همچنین می توان از نرم افزارهای مربوطه برای نصب و به روز رسانی درایورهای ویندوز استفاده کرد.
در این روش برنامه هایی را روی ویندوز نصب می کنیم که به صورت خودکار درایورهای شما را پیدا کرده و آپدیت می کنند که به روز نمی شوند یا نصب نمی شوند که روش مناسب و نسبتا خوبی است و می توانید هر کدام را جداگانه نصب و راه اندازی کنید. لینک های مرتبط را ببینید.

3- درایور پک ویندوز را دانلود کنید

نصب درایورها از طریق دیسک یا فلش یا هر حافظه خارجی تنها مزیتی که دارد این است که در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید می توانید از این روش استفاده کنید اما به دلیل آپدیت نشدن آنها توصیه نمی شود

سوالات متداول در مورد نصب آنلاین درایورها و به روز رسانی درایورهای ویندوز

آیا ویندوز 10 نیاز به نصب درایور دارد؟

ویندوز 10 اکثر درایورها را به صورت خودکار از طریق به روز رسانی ویندوز نصب می کند، اما بهتر است با نصب درایور آنلاین آنها را به دقت بررسی کنید.

  1. بعد از نصب ویندوز 10 چه برنامه هایی را باید نصب کرد؟
  2. در این مورد، مقاله ای جداگانه در مورد مهم ترین کارهایی که پس از نصب ویندوز باید انجام دهید، منتشر می کنیم.
  3. چگونه کارت گرافیک را آپدیت کنیم؟
  4. کارت گرافیک نیز مانند سایر درایورها با به روز رسانی درایورها به روز می شود.

در این آموزش با نحوه نصب و به روز رسانی درایورهای ویندوز و دانلود آنلاین درایورها آشنا شدیم و بهترین نرم افزار به روز رسانی درایور و نرم افزار شناسایی و نصب درایورها کدام است. اگر کاربر عادی هستید، سعی کنید از نرم افزارهای به روز رسانی درایور استفاده کنید زیرا استفاده از آنها آسان است.

آیا درایورهای ویندوز 10 به صورت اتوماتیک نصب می شوند؟ 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - منتظر ارائه نظرات ارزشمند شما هستیم.