هواوی یا شیائومی؟ کدام برند تلفن همراه بهتر است؟

هواوی یا شیائومی؟ کدام برند تلفن همراه بهتر است؟

با خواندن دسته بندی ما بر اساس تفکیک دسته بندی خصوصیات و مشخصات هر کدام از این دو برند، میفهمیم کدام یک از این دو تولید کننده موبایل چینی دستگاه های برتر تولید می کنند و برای شما مناسب تر هستند.
هواوی یا شیائومی؟ کدام برند تلفن همراه بهتر است؟

در کشور چین دو شرکت وجود دارند که بر بازار گوشی های هوشمند تسلط دارند: شیائومی و هواوی. اگرچه آنها مطمئنا تنها تولیدکنندگان گوشی های هوشمند چینی نیستند ، اما قطعاً بزرگترین آنها هستند. و حتی در خارج از چین هم حرفی برای گفتن دارند. اکنون که هر دو شرکت تلفن در بسیاری از کشورهای دیگر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و هر کدام طرفداران خود را دارند، ممکن است کنجکاو باشید که کدامیک از آنها در کل تلفن های بهتری را ارائه می دهند.

ما هم کاملاً کنجکاو بودیم  که کدام یک از دو برند Xiaomi vs Huawei بهتر است. بنابراین پس از مقایسه دو شرکت مختلف از چند زاویه ، به یک نتیجه رسیدیم.

اگر کنجکاو هستید که نظر نهایی ما را برای این دو شرکت بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

 بهترین مدلهای هر کدام از برندها 

فکر می کنم معقول ترین نکته برای مقایسه این دو برند در ابتدا دو مدل تلفنی باشد که به ترتیب در قرار دادن هر دو  برند شیائومی و هواوی در بازار  کمک زیادی کرده اند. Mi9 شیائومی و P30 Pro هواوی هر دو پرفروش ترین مدل های هر شرکت هستند. بنابراین اگر تصمیم گرفته اید که بخواهید مدل پرفروش یکی از این شرکت ها را بخرید ، بگذارید به شما بگویم کدام یک بیشتر به درد شما می خورد. بیایید نگاهی به برخی از آمار آنها بیندازیم. در حالی که بسیاری از مردم به درستی ادعا کرده اند که شیائومی و هواوی گوشی های کاملاً مشابهی تولید می کنند، اما مهم است که به تفاوت های واقعی اشاره کنیم. با P30 Pro ، صفحه ای کمی بزرگتر ، فضای ذخیره سازی بیشتر بسته به مدل خاصی که دریافت می کنید ، باتری قوی تر و دوربین جلوی قدرتمندتری به دست خواهید آورد. Mi 9 کمی نازک تر است و از شارژ بی سیم سریع تری و همچنین دوربین های عقب قوی تری برخوردار است. در حالی که هر دو دستگاه غیرقابل انکار شیک هستند و از نظر سخت افزاری بسیار محکم هستند ، نظر ما از لحاظ استحکام و راحتی  P30 Pro هست مشخصات برتر این مدل منعکس کننده تجربه ما است. در حالی که فکر نمی کنم مردم از Mi 9 راضی نباشند ، اما مدل  P30 Pro کمی بیشتر به شما  اطمینان خاطر می دهد که از نظر قدرت و راحتی بهتر باشد.

 

برنده: هواوی

 

مقایسه هواوی و شیائومی از لحاظ قیمت 

 

یکی از تفاوتهای عمده بین مدل های مختلف Xiaomi و Huawei این است که به نظر می رسد هر دو شرکت برای قیمت گذاری مدلهای مختلف تلفنهایشان، عالی هستند. در حالی که فکر میکردیم قیمت گذاری هواوی از شیائومی بهتر است ، وقتی به قیمت مدل های مختلف آنها نگاه کنیم ، این داستان کمی متفاوت میشود. نکته ای که در مورد شیائومی وجود دارد این است که آنها بخاطر تبلیغات مدلهای شیائومی، بسیاری از مدل های ارزان قیمت خود مانند Mi 9T یا Mi Note 10 را با قیمت پایین تری به فروش می رسانند. بنابراین اگرچه بسیاری از مدل های آنها با مشخصات و عملکرد بسیار چشمگیر قیمت ارائه می شوند ، اما به لطف آگهی های زیادشان باز هم می توانند آنها را با قیمت کمتری نشان دهند. این یک تاکتیک هوشمندانه است ، اما ممکن است برای برخی از افرادی که واقعاً از نرم افزارهای تبلیغات متنفر هستند ، کمی آزار دهنده باشد. از طرف دیگر تلفن های Huawei تبلیغات داخلی ندارند ، اما تلفن های آنها در کل گران تر خواهند شد ، حتی اگر مشخصات تقریباً یکسان باشند. بنابراین این سوال اکنون پیش می آید که  آیا قیمت های پایین تری که شیائومی در اکثر تلفن های خود ارائه می دهد ارزش تبلیغاتی را دارد که باید با آن روبرو شوید؟ به نظر من جواب مثبت است. تبلیغات شیائومی کمی پیچیده تر از حد انتظار است. همه مدل های آنها تبلیغات داخلی مانند Mi A1 یا A2 ندارند ، به علاوه افرادی که در برخی مناطق از مدل های اروپایی استفاده می کنند ، تبلیغات را از طریق سیستم عامل به هیچ وجه دریافت نمی کنند. همچنین ، روش هایی وجود دارد که می تواند تبلیغات داخلی را به طور کلی حذف کند. به طور خلاصه ، تبلیغاتی که در برخی از مدل های آنها وجود دارد، هر چند تاثیر زیادی در فروش آنها دارد اما در کل قیمتهای شیائومی مناسب تر است.

 

برنده : شیائومی

 

 مقایسه شیائومی و هواوی از لحاظ نرم افزار 

 

 در حالی که کل دنیای فناوری تقریباً بر این عقیده است که سخت افزارهای مشابه Xiaomi و Huawei بسیار زیاد است ، اما جنگ Xiaomi در مقابل Huawei اکنون فقط توسط کسانی که نرم افزار بهتری دارند تعیین می شود.

وقتی نوبت به خود نرم افزار عملیاتی می رسد ، Xiaomi و Huawei از سیستم عامل Android استفاده می کنند - اما این مسئله جالب است. هر شرکت تلفنی از رابط کاربری متفاوتی استفاده می کند که در بالای سیستم عامل اصلی Android قرار دارد تا کار کردن با ان و قرارگیری منو را آسان تر کند.

. من شخصاً MIUI تلفن های Xiaomi را ترجیح می دهم اما اعتراف می کنم که این فقط یک ترجیح شخصی است ، زیرا EMUI تلفن های Huawei به همان اندازه بصری است.

با این حال ، آنچه واقعاً نرم افزارهای Xiaomi و Huawei را از هم جدا می کند پشتیبانی Google است. گفته می شود Huawei در حال توسعه تمام سیستم عامل های جدید خود است ، اما احتمال این وجود دارد که پس از آن پشتیبانی کامل از Google و تعداد زیادی از برنامه های قابل بارگیری آنها را نداشته باشد. تلفن های شیائومی این مشکل را ندارند و شما می توانید تا آنجا که می خواهید به برنامه های Google دسترسی داشته باشید.

بنابراین در پایان، هر دو تلفن Xiaomi و Huawei از سخت افزار کاملاً مشابه و رابط کاربری سیستم عامل کاملاً مشابهی برخوردار هستند ، اما در نهایت پشتیبانی گوگل  از برنامه ای که Xiaomi از Huawei دارد ، عاملی تعیین کننده برای ترازو بود.

 

برنده: شیائومی

 

نتیجه گیری نهایی

 تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از این شرکت ها بهتر است بسیار مشکل است چون اشتراکات بسیار زیادی دارند، و همیشه چالش برانگیز بوده، اما نظر ما در مقایسه بین  Xiaomi vs Huawei به عنوان برنده از  Xiaomi نام میبریم. اگرچه ما هنوز هم معتقدم که پرچمدار هواوی، مدل P30 Pro است که  تلفن بسیار مناسبی است ، اما به طور کلی شیائومی به دلیل قیمت پایین تر در سراسر مدلها و پشتیبانی چشمگیر از برنامه های Google ، برند جذاب تری است.



با این حال ، اگر فقط بخواهم یک تلفن را از بین کل کاتالوگ هر دو شرکت توصیه کنم ، احتمالاً در نهایت P30 Pro Huawei خواهد بود. اما تقریباً برای هر شرایط دیگری ، من مدل دیگری از Xiaomi را توصیه می کنم. تلفن های آنها هنوز از ارزش بهتری برخوردارند و من در مورد آینده این شرکت خوشبین ترم زیرا آنها همچنان به تولید گوشی های با قیمت متوسط چشمگیر می پردازند.

 امیدوارم از مقایسه Xiaomi vs Huawei لذت برده باشید و مهمتر از همه ، امیدوارم نکات مفیدی را از این مقاله برداشته باشید. با تشکر از شما برای خواندن این مقاله و ما امیدواریم  که هر کدام از گوشی های جدید که شما تصمیم می گیرید برای خود خریداری کنید، بهترین عملکرد را برای شما داشته باشند .

تهیه شده در واحد تولید محتوا لادکالا

نویسنده: مهدی امیدی



ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - منتظر ارائه نظرات ارزشمند شما هستیم.