الزام سازندگان تلفن همراه به ارئه آپدیت تا 7 سال توسط آلمان

در حال حاضر، اندروید به کاربراش وعده داده که سه سال آپدیت سیستم‌عامل و چهار سال آپدیت امنیتی عرضه میکنه. به همین دلیل کاربران برای آپدیت موندن مجبورن هر چهار سال گوشی یا تبلتشون رو ارتقاء بدن، حتی اگه دستگاهشون به خوبی کار کنه.
الزام سازندگان تلفن همراه به ارئه آپدیت تا 7 سال توسط آلمان

اپل هم تا ۵ سال از دستگاه‌هاش پشتیبانی میکنه. البته که میشه بعد از اتمام عرضه آپدیت هم با گوشیتون کار کنید، اما عملکرد و امنیتش ضعیف میشه.

اما دولت آلمان در حال افزایش تایم ساپورت آپدیت‌ها به ۷ ساله، که این زمان ۲ سال بیشتر از زمان ۵ ساله پیشنهادیِ اتحادیه اروپاست. سازندگان اصلی که میخوان در آلمان فعالیت کنن موظف میشن که آپدیت نرم‌افزاری و قطعات یدکی رو بیشتر از بازه زمانی حال حاضر خودشون منتشر کنن. همچنین اونها ملزم به ارائه قیمت قطعات یدکی و عدم افزایش اونها در طول زمان هستن.

زمان تحویل قطعات یدکی هم تحت قوانین سختگیرانه‌تری قراره میگیره. اگه این موضوع بررسی نشه، ممکنه سازنده‌ها با ارائه دیرتر قطعات و تعمیرات مشتری رو مجبور به تعویض دستگاهش کنن. اما هیچ بازه زمانی اعلام نشده. در قوانین حقوق تعمیر اتحادیه اروپا، سازندگان باید ظرف پنج روز دستگاه تعمیر شده رو تحویل بدن. احتمالا زمان پیشنهادی مشابه یا طولانی‌تر از این زمان خواهد بود.

وزارت اقتصاد آلمان تایید کرده که اونها قصد دارن این قوانین رو اجرایی کنن. با این وجود جزییاتی از زمان اجرایی شدنشون در دسترس نیست.
.
???? هر لحظه از اخبار فناوری اطلاعات، با "مجله لادکالا" همراه باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - منتظر ارائه نظرات ارزشمند شما هستیم.